نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2133
-
الف
+

ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان ولایت «بلخ»

برنامه یی فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان از سوی ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت «بلخ» در«مزار شریف» راه اندازی شد.

به گزارش آی فیلم 2، باهدف ترویج کتابخوانی و تشویق کودکان برای روی آوردن به خواندن کتاب، برنامه یی فرهنگی ازسوی ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت بلخ درشهر«مزارشریف» راه اندازی شد.

این برنامه فرهنگی با هدف تشویق کودکان برای انس گرفتن با کتاب در کتابخانه عامه «شهرمزارشریف» و با حضور جمعی از فرهنگیان ، کودکان و اولیای شان برگزار گردید.

مطیع الله کریمی رییس اداره اطلاعات وفرهنگ ولایت بلخ درهمین خصوص درجمع خبرنگاران گفته است :ریاست اطلاعات و فرهنگ تلاش دارد درهمکاری با بخش خصوصی چنین برنامه های مفید فرهنگی را درسطح مکاتب و سایر نهادهای تحصیلی وفرهنگی درولایت بلخ راه اندازی نماید.

کریمی ازتمامی نویسندگانی که دربخش کودک و نوجوان فعالیتهای فرهنگی دارند و می خواهند دست به تالیف آثار ویژه این قشر بزنند خواست که درنوشته های شان مسایل چون ادبیات کودک ، شیوه نگارش و جادادن تصاویرمناسب را فراموش نکنند.

«دیانا رحیمی» ازفعالان فرهنگی دربخش کودکان راه اندازی برنامه های برای تشویق کودکان برای روی آوردن به فرهنگ کتابخوانی را بسیار موثر دانست.

این فعال فرهنگی بااشاره به نقش خانواده ها در تشویق وسهم گیری کودکان درمطالعه افزود: از والدین میخواهیم با دردست داشتن کتاب ومطالعه آن درمقابل فرزندانشان باعث رقم زدن آینده بهتر برای کودکانشان شوند.

بیشتر بخوانید :

گشایش انجمن شاعران و نویسندگان در ولایت «مزارشریف»

سرقنسول ایران در مزار شریف: برگزاری نمایشگاه کتاب نشان دهنده علاقه جوانان به علم و دانش است

نمایشگاه خطاطی و نقاشی «سکوت پر حرف» در «مزارشریف» برگزار شد

اولین نمایشگاه دائمی کتاب در «مزارشریف» افتتاح شد

م ا 

نظر شما
ارسال نظر